Sunday, December 27, 2009

Aku dan DIA..


Bismillahirrahmanirrahim...

Tatkala dinihari..
Sedang insan2 lain masih lena diulit mimpi indah..
Aku duduk termenung sendirian,
Fikiranku sudah jauh melayang..
Memikirkan dosa2 yang aku lakukan secara sedar mahupun tidak..


Ya Allah, aku khilaf dalam percaturan hidupku..
Aku mengharap cinta makhluk ciptaanMu sendiri,
daripada menagih CintaMu..
Apa yang aku dapat melaluinya??
Kekecewaan dan hidupku tidak tenang..
Walaupun hakikatnya aku bahagia ketika bersamanya..
Tapi hatiku gersang!!
Lemahnya diriku ini,
Baru sahaja Engkau mengujiku dengan seorang lelaki/wanita,
Aku sudah rebah, jatuh tersungkur..
Mudahnya aku mengingatinya, Daripada mengingatiMu..
Aku terhibur dengan bicara dan celotehnya,

Berbanding ayat-ayat cinta yang Engkau berikan sebagai petunjuk sepanjang zaman..



Mengapa aku sukar untuk melupai akan segala2nya??
Meninggalkan maksiat hati yang sekian lama beraja dihatiku??
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah....


Air mata semakin laju menuruni pipiku..
Kain solat putih yang selalu aku gunakan untuk membaluti tubuhku,
Tatkala aku mahu berjumpa Kekasih hatiku..
Menyebabkan aku terfikir tentang KEMATIAN..
yang entahkan bila bakal menjemputku..
Kain yang berwarna putih jualah yang akan menutup tubuhku tatkala tubuhku kaku tidak bergerak..
Adakah hari ini, esok, lusa atau sebentar sahaja lagi aku bakal dijemput menghadap Ilahi?
Aku tidak tahu, hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui akan segala2nya..
Hatiku berdebar2..
Laju sekali...
Ya Rahim, masihkah ada keampunan untukku??


Ya Allah..
Peliharalah aku, jagalah aku..
Jagalah hatiku, agar tak berpaling dariMu..


Ya Rahman...
Aku mahu dekat denganMu..
Aku menagih cintaMu..
Aku menagih kasih sayangMu..
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah..
Aku ingin sentiasa dekat denganMu..
Datanglah padaku Duhai Kekasih hatiku...


Amin Ya Rabbal Aalamin..








~Andai terdapat persamaan pada karya sesiapa sahaja, ia adalah secara kebetulan.. Wallahua'lam..=).

No comments:

Post a Comment