Friday, July 9, 2010

.. Akademi Al-Quran..



Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang menciptakan sekalian alam..

Alhamdulillah, tadi baru saje tengok rancangan yang diminati, Akademi Al-quran.. Bagi ana la, semua peserta adalah yang terbaik. Semuanya sedap mengaji. Ana pun minat bab-bab tarannum ni, cuma tiada peluang nak belajar. Suara pun tak boleh tinggi sangat, lain jadinya..('',)



Pernah la ada pengalaman bertarannum, tapi tak seberapa pun. ana gembira dapat belajar walaupun sedikit. Kalau ada peluang memang nak belajar tarannum.



Dalam Akademi Al-quran musim ke 4 ni, ana kagum la dengan adik Muhammad Ahmad Zahid, walaupun usia masih muda tapi dah bergelar hafiz, dan suaranya tak kurang hebatnya. Malam ni, alhamdulillah adik Muhammad dapat anugerah peserta terbaik. Adik Muhammad ni dah macam anak-anak arab dah. Mabruk pada kedua ibu bapanya yang dah berjaya menerapkan Al-quran ke dalam jiwa anak mereka sejak kecil. Pernah memenangi tempat pertama di Dubai, dan banyak lagi rasanya pertandingan yang adik Muhammad ni masuk.
Malam ni, saudara Abdul 'Alim yang tersingkir, mungkin kerana perasaan gemuruh memberi kesan pada persembahan yang ditunjukkan. Setiap kali tengok penyingkiran, sedih jugak sebab bagi ana semua sedap cuma adat pertandingan la, syarat-syarat yang lain pun kena tengok, kalau tak, kita tak tahu siapa pemenang terbaik daripada kalangan yang terbaik..
Apepun, jangan sedih bagi yang tersingkir, teruskan perjuangan. Semoga peserta-peserta akademi al-quran semakin bersemangat dan mantap. InsyaAllah. Teruskan perjuangan.



No comments:

Post a Comment