Monday, February 8, 2010

..Hatiku Berbisik..

Bismillahirrahmanirrahim..

Entah kenapa,

Sukar benar untukku melelapkan mata semalam,
Secara tiba-tiba, kesedihan mengundang..
Ada sesuatu yang mengganggu fikiranku..
Nasyid yang ku mainkan di telefon bimbitku, ku biarkan mendayu-dayu..
Aku melayan perasaan itu..



Ah, aku tidak suka perasaan itu hadir,
tp, aku membenarkan ia menyentuh hatiku,
Diriku sering kalah,

..sedih..

..sakit..

..pedih..

Aku memandang kipas syiling yang berputar,
kosong...


Hati aku gelisah dan resah,
Diriku memohon keampunan..
Aku beristighfar..



Aku menghantar sms kepada sahabat yang sering menasihatiku,
Meminta pendapat..

Meminta sedikit pujukan..
Sedikit kata-kata, yang bisa membuatkan aku berfikir..
sedalam-dalamnya..




Hatiku masih gelisah..
Barangkali meminta dihiburkan dengan ayat-ayat cinta agungMu..
Sebentar cuma,
Hatiku kembali tenang..
Setenang awan yang berarak..
Fikiranku juga tidak menyerabutkan lagi..
Aku tersenyum..
Lega..
Alhamdulillah..
Terima kasih, Ya Allah..
Sebaik-baik penawar adalah..
Al-Quran..
Hati yang gelisah, menjadi tenang..
Hanya dengan pujukan ayat-ayatMU..
Ajaibnya..
Agungnya kuasaMu..


~Terima kasih Allah~










No comments:

Post a Comment