Sunday, February 6, 2011

..Pain is beautiful..

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t

First, maaf sebab dah lame tak update blog.. kepada yang sudi mengunjung, syukran jiddan.. walaupun tengok blog takde new post.

Alhamdulillah, baru baik daripada demam dan lelah.. semoga sakit itu menjadi kaffarah dosa-dosa lalu.. insyaAllah..

..Sakit itu indah... kan?

Mungkin disebabkan diri ini tidak banyak mengingati Allah, Allah menganugerahkan kesakitan untuk lebih mengingatiNya.. Seharian tak dapat bangun, tidak dapat membuat banyak pergerakan.. subhanaAllah..

Allah buat segala-galanya cantik.. Allah hilangkan sekejap selera makan.. ana perhatikan sepanjang tiada selera makan tiada pula rase perut yang lapar, selepas kebah je demam, selera datang, perut pun selalu lapar.. Allah..

Berapa kali dalam sehari kita ingat Allah?? Dalam setahun? sebulan? seminggu? banyak tak? kalau banyak alhamdulillah, kalau masih kurang sama-sama kita perbaiki lepas ni.. insyaAllah. Tanamkan dalam hati segala pergerakan dan perbuatan kita adalah kerana Allah.. Bile sakit, automatik mulut menyebut, Ya Allah sakitnya....

"Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat padamu. Bersyukurlah kepadaKu dan janganlah kamu ingkar kepadaKu"

( surah baqarah:152)

Berapa ramai yang bersyukur bila dikurniakan kesihatan yang baik?? Berapa ramai yang bersyukur dengan keadaannya yang cukup sifat? Malu la kita pada Allah jika kita tidak pernah pun mensyukuri nikmat yang Allah kurniakan kepada kita, dan malu la kita melakukan perkara yang dilarang oleh Allah sedangkan kita makan daripada sumber rezeki yang dikurniakan oleh Allah kepada kita. dan melakukan maksiat di atas muka bumi hak milik Allah.

.. Sakit tu pun ujian.. kan?

Sakit adalah ujian sebab tu kena sabar. Kalau demam sakit akan sembuh kalau 2 or 3 hari, paling lama pun seminggu.. Kalau ditimpa sakit lain pun kena la bersabar sebab... Allah sedang melihat tahap keimanan hambaNya.. setakat mana hambaNya mampu bertahan.. cuba untuk tidak mengeluh walaupun kita benar-benar penat dengan ujian ini...

'' Cakap memang la senang, bukan awak yang kena sakit ni"
" Bukan awak kena musibah ni"
"Bukan awak rasa ape yang saya rasa"

Statement yang biasa didengari... Allah, ketahuilah bahawa Allah menyayangi kalian dengan ujian-ujian ini... Semoga Allah sama-sama menguatkan hati dan iman kita tatkala Dia menghadiahkan ujian untuk kita. Mungkin ujian tu sekarang? esok? wallahu'lam... kita tak tahu bila Allah akan menguji kita..

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya....."

(surah baqarah:286)


Setiap aturan Allah itu begitu indan dan unik sekali.. maka pandanglah dengan mata hati.. Setiap apa yang berlaku jua pasti ada hikmahnya...(",)


--->> Selamat kembali ke tanah air sahabat2ku sekalian yang merantau ke bumi mesir.. semoga selamat sampai ke Malaysia.. Allah sedang menguji kalian.. mungkin Allah ingin kalian membantu gerak kerja untuk PRU 13?? siapa tahu hikmah disebaliknya.. insyaAllah kemenengan milik Islam...^_^

2 comments:

  1. beautiful? Erm, macam salah eja je..
    wee..sori, komen lak.

    ReplyDelete
  2. hehe..
    owh.. xperasan plak..
    xpe2.. tenkiu betulkan^_^

    ReplyDelete